zaterdag 5 september 2015

Bovenmeestershuis Nijbroek

Bovenmeestershuis Nijbroek

Vorige week maakte ik een mooie fietstocht en kwam via het Apeldoorns kanaal in Nijbroek.
Ook hier trof ik een bovenmeestershuis met school er naast.
Ook hier is de school, evenals in Zuuk,  nog in gebruik.

Het dak van het bovenmeestershuis en de zijkant van het dak van de school zijn gelijk.
Vergissen is dus niet mogelijk.







Daarna fietste ik verder en zag zo het centrum van Nijbroek.





Ik fietste het kerkpad in, dit loopt in een rechte lijn naar de kerk.......


.........en rustte op dit bankje even uit.


In middels is het ander weer, dus kijk ik terug op de mooie tocht die ik vorige week maakte.

6 opmerkingen:

  1. Ik was jou post aan het lezen en ik dacht, hoe weet ze nou dat het een bovenmeestershuis is? En gelijk daarna gaf je het antwoord, de daken. Grappig XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n fietstocht langs het Kanaal en je hebt weer een bovenmeestershuis tot je verzameling kunnen toevoegen.
    Waar je het kanaal ook langs fietst, het is overal mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk alweer een bovenmeestershuis. En zelfs nog in gebruik. Dat is helemaal leuk.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb jij mooie foto`s gemaakt van al die huizen, ik wist niet dat er zulke huizen bestonden. Is dit een hobby van je om ze te verzamelen? Nog een fijne week en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk fietstochtje en mooi nieuwe woning bij je verzameling. Ik zie ze nog eens in een boekje verschijnen. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, bij toeval kkm ik deze site tegen. Ik ben de bewoner van deze woning.

    BeantwoordenVerwijderen