donderdag 12 juni 2014

Vervolg Bovenmeestershuis Oene

Juffrouw Antje van der Meulen





Dit is een vervolg op het log over het bovenmeestershuis in Oene, in januari dit jaar geplaatst op mijn blog.
zie  hier.
Let extra op de reaktie van Joop!!!!

Even een foto van het bovenmeestershuis met de beukenheg in zomersfeer.



Naar aanleiding van de reaktie van Joop bezocht ik vanavond de begraafplaats in Oene.
Het graf van "de juf" was snel gevonden.
Zo als Joop schreef, rechts achteraan in de hoek.
De begraafplaats ligt in het boerenland, maar is prachtig omgeven met bomen en struiken.
Er staan bankjes en de paden zijn van gras.
Het geeft een rustige sfeer.

Het graf van juffrouw van der Meulen is een beetje onverzorgd, maar de steen is duidelijk te lezen.
Ook geen wonder dat het graf niet wordt verzorgd, de juffrouw had geen familie in Oene wonen, dat lezen we in de reaktie van Joop.
Wat erg voor de oude moeder om je dochter  zo ver weg te begraven in de jaren '50.










Met dit logje geef ik een eerbetoon aan juffrouw Antje van der Meulen die de strijd streed om de BLOOTE ARMS en veel kinderen in Oene les heeft gegeven.
Zij kwam zomaar op mijn weg.

Toen we naar het graf van juffrouw van der Meulen liepen, kwamen we langs een mooi verzorgd graf van D.B. geboren in 1951 en overleden in 1971, 19 jaar oud.
A. zag direct dat dit een klasgenoot van ons was geweest, die was verongelukt in onze straat in 1971.
Toen we terug liepen was er iemand bij het graf van D.B., we herkenden hem als  ook een klasgenoot uit de examenklas 1968.
Hij was een zwager vaan D.B.
We zien elkaar nooit en dan zomaar om 18.30 uur op een verder leeg kerkhof ontmoeten we elkaar.
Een bijzondere ontmoeting!!

Daarna zijn we heerlijk bij café Post in Oene op het terras gaan eten.
Het eten was heerlijk en we bleven ons verbazen over de ontmoeting op de begraafplaats.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Henny,
    Wat een bijzonder vervolg. Ik heb nog eens teruggelezen bij de vorige post en zag nu ook de reactie van Joop. Dit alles bij elkaar maakt dat een klein stukje tekst in een blog toch veel meer inhoud krijgt. Ik mag dat wel, kan het met heel veel plezier lezen. Dank je wel...
    Ik wens jullie een prachtig weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik heb het verhaal van het bovenmeestershuis in Oene weer gelezen.
    Wat een mooi vervolg en wat een bijzondere ontmoeting op het kerkhof.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb je vorige log nog weer even gelezen, wat een toestand over de juffrouw met blote arms. Ook de reactie van Joop geeft nu meer diepte aan het verhaal. En het is toch ook wel triest dat ze door een val om het leven kwam.
    Een mooi vervolg door het graf te zoeken en er dan ook nog een bijzondere ontmoeting te doen om dezelfde persoon.
    Er wordt op het uiterlijk gekeken, maar als je de steen leest was het een gelovige vrouw.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen