donderdag 1 mei 2014

Bovenmeestershuis in buurtschap Hoorn

Buurtschap Hoorn


Een week geleden liep ik proef voor het a.s. Klompenpad, jullie wel bekend ondertussen.
Ik kwam door de buurtschap Hoorn.
Daar kwam ik langs een heel oude school.
Natuurlijk had ik die al veel vaker zien staan, maar opeens keek ik door mijn "blogbril".
Mijn schoonzus heeft vroeger naast deze school gewoond, haar vader had een boerderij naast de school.
Ze ging ook naar deze school.
Aan haar vroeg ik hoe het zat met de school.
Links  tegen de school aan woonde de bovenmeester.
Eén klas en het huis van de meester zijn afgebroken.
Het was een school met drie lokalen.
Twee lokalen en de hal staan er nog.
De school wordt al heel lang als opslagruimte gebruikt.

Links zou nog een lokaal en het bovenmeestershuis hebben gestaan




Achterkant school, volgens mijn schoonzus de hal van de school



Er is een nieuwe school gebouwd in de jaren  '50 niet ver van de oude school.
Ook is daar toen een bovenmeestershuis bij gebouwd.
De bovenmeester woont daar nog steeds.
Dus nu een wat moderner bovenmeestershuis.
Deze school is nu een Jenaplanschool.



Bovenmeestershuis jaren '50









 Volgende week vrijdag wordt in Ede het 50ste Klompenpad geopend.
Wij als werkgroep zijn uitgenodigd om hier bij  aanwezig te zijn.
Dus volgende week vrijdag ga ik op pad.

 

 

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat het oude bovenmeestershuis is afgebroken. Ach er is nog wel een bovenmeestershuis, maar dan zo'n jaren-50 huis......
    Leuk dat jullie zijn uitgenodigd bij de opening van het 50e klompenpad.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en interessant weer! En wat leuk dat je bent uitgenodigd voor de opening van het 5e klompenpad, veel plezier! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henny,
    Wat maak je toch mooie wandelingen. Zo jammer dat zo'n schoolgebouw gedeeltelijk is afgebroken en dat het nu nog gebruikt wordt als opslag. Later opnieuw gebouwd is natuurlijk nooit zo mooi als het originele ding... ook al staat het op een ander plekje...
    Leuk dat jullie uitgenodigd zijn bij de opening van dat nieuwe klompenpad. Dat er maar heel veel van die mooie paden mogen komen...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen