maandag 24 maart 2014

Randje per week en viooltjes



 R A N D J E  P E R  W E E K







Randje per week, het blijft leuk.
Elke zaterdag ben ik benieuwd welke randjes er op internet zijn gezet.
Deze keer waren er soldaatjes bij in twee kleuren.

Ik  "betreur" nog steeds een beetje de kleur van de stof waarop ik borduur.
Had het liever iets witter gehad.
Maar ja, telefonisch besteld, en dan kan er iets mis gaan.

Ik heb besloten om er mijn eigen draai aan te geven en heb een leeg vak geborduurd waar iets in moest komen.
Ik wist nog niet wat, maar het is Randje per week geworden.
En bovenaan had ik ruimte over gelaten, daarin heb ik 2014 en mijn woonplaats geborduurd.




Ik ga nog meer vakken invoegen en zet daar dingen van mezelf in.
Per moment beslis ik wat ik er in zet.
Misschien wel Rubato.


Ik maakte vanmiddag een foto van mijn Randje per week op de tafel buiten bij de bloempotjes.
In verband met de aangekondigde vorst logeren de plantjes vannacht in de keuken, waar het nu heerlijk ruikt naar viooltjes.




Ook ben ik opeens aan het breien en haken geslagen.
Dat komt allemaal door het bloggen.

8 opmerkingen:

  1. Hoi Henny,
    Bij mij is het juist het borduren dat ik door het bloggen ben gaan doen. Ook het randje per week dus, al moet ik de laatste 4 randjes nog doen hoor... Mijn kleuren zijn twee tinten grijs en een mooie warme rood. Op borduurlinnen met een rode rand... ik zal binnenkort eens foto's maken en ze op mijn blog zetten.
    Ik ben wel heel benieuwd naar wat je aan het haken en breien bent...
    Prachtige foto's trouwens van al die heerlijke violen...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, Ja het borduren ben ik ook door het bloggen gaan doen. Dus borduren, haken en breien.
      Die laatste twee heel simpel, maar het begin is er.

      Verwijderen
  2. Jammer dat je nog niet helemaal tevreden bent over de stof, ik vind het juist wel heel mooi bij het blauw. Goed dat je de violen veilig onderdak hebt geboden. Mooie verschillende bakken vol. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik vind je borduurwerk erg mooi, prachtig blauw borduurgaren. Leuk met die persoonlijke toevoegingen. Je violen passen prachtig qua kleur bij je borduurwerk. Bloggen is dus ook voor jou stimulerend. Ook ik ben veel meer gaan handwerken. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blauw, blauw, blauw, I love it! Ik vind je boorduurwerk prachtig! En al die blauwe bloemen, wil ik ook!!!! Eerst maar genieten van jou foto's. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo allemaal, Ja, die blauwe borduurzijde ( een beetje antiek) doet het stofje wel tot z'n recht komen. Dat ben ik met jullie eens. En ik wen er ook steeds meer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je borduurwerk is prachtig! Het is leuk zoals iedereen haar draai eraan geeft.
    Je violen hebben een prachtige kleur!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig borduurwerk!
    De persoonlijke touch maakt het nog veel mooier.

    BeantwoordenVerwijderen