zondag 1 december 2013

Bij de kerk........



Bij de kerk ligt een stukje grond.
Ooit was het de tuin van een winkelier.
Het stukje grond is door de kerk gekocht om er eventueel een jeugdgebouw te bouwen.
Maar het oude jeugdgebouw is nog in gebruik, dus het stukje grond ligt er maar te niksen.

Iemand heeft er kerstbomen gepoot en vorig jaar kon je daar een boom uitzoeken voor 7.50 euro.
De opbrengst was vorig jaar voor het Orgelfonds,  zo ook dit jaar.
Je kon de boom zelf uitkiezen.
Nu kun je al van te voren een boom uitkiezen, een naamkaartje er aanhangen en op een bepaalde zaterdag wordt de boom voor je uit de  grond gehaald.

Gisteren een kerstboom uitgezocht.
Dit heb ik nog nooit zo vroeg in het jaar gedaan, maar hij blijft voorlopig in de grond.

Ongeveer 22 december zet ik de boom in de kamer.
Blanke versiering en wereldwinkelversiering er in en............
echte kaarsjes.
28 december verdwijnt de boom naar de tuin.
Meestal zit ie dan vol kaarsenvet even als de blanke ballen.


 
 






Over dat bestaande jeugdgebouw een andere keer meer.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Susanne,

    Wat heb je het weer prachtig verwoord.
    Zeg rustig JIJ tegen mij.
    Dat doen zelfs mijn kleinkindjes.

    We wonen 100 a 200 meter van af deze kerk.
    Horen dagelijks de klokken luiden en gaan er min of meer regelmatig naar toe.

    Goede adventstijd gewenst.

    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er staan ook mooie boompjes tussen en het is een goede manier om geld bijeen te brengen voor het orgelfonds. Ik heb het eerste boompje vorige week al in een huiskamer zien staan, is mij ook nog te vroeg. Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen