zaterdag 12 februari 2011

wandelingen (in het verleden)

Mijn hele leven heb ik graag en veel gewandeld.
Als ik vroeger de bus miste of erg vroeg was, liep ik naar de volgende halte.
Gingen we met de kinderen een dagje uit, dan liet ik mij uit de auto zetten en liep het laatste stuk naar huis.
Nu ik voorlopig niet zo veel loop, schrijf ik maar een stukje over de wandelingen die ik heb gelopen.
Dan geniet ik nog wat na.
Met A. heb ik altijd veel gelopen in het weekend.
Naar familie buiten ons dorp, uitgezette wandelingen op de Veluwe, soms met de bus terug.

Met drie vriendinnen zijn wij op ons 50ste gestart met het Pieterpad.
Het was een leuke ervaring om als oud-klasgenoten met elkaar te wandelen.
We liepen van boven naar beneden door Nederland. Onder alle weersomstandigheden. Door het winderige Groningen, door de Drentse bossen, over de heide bij Holten, door Laren, Groesbeek en daarna het mooie Limburg.
En toen hadden we de smaak te pakken. Daarna volgde het Zuiderzeepad. Ook prachtig! Al die plaatsjes rondom de Zuiderzee.
We zijn nu gestart met het Hanzestedenpad. Van Kampen naar Doesburg.

Met A. heb ik de volgende lange afstandspaden gelopen:
Van St. Jean Pied de Port naar Santiago. (Spanje)
De Rotweinwanderweg. (Duitsland)
Het Scholtenpad, rondom Winterswijk.
Het Texelpad.
Het Wad- en Wierdenpad.
Vooral het laatste pad was heel bijzonder. We hebben het Wad- en het Wierdengedeelte gelopen.
We hebben dus veel van Groningen gezien.

Eer liggen nog verschillende wandelboekjes klaar van paden die we nog hopen te lopen in de toekomst.

1 opmerking:

  1. Gelukkig hebben we net een wel heel erg mooie wandeling achter de rug in het land van Ede Staal!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen